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Nordicana D68 / DOI : 10.5885/45642CE-6883D8FF051E4E4B
Températures au sol de la sous-base et du sol de remblai à Beaver Creek, Yukon - tronçon expérimental routier 2008-2018
Ground temperatures of embankment subbase and subgrade at the Beaver Creek, Yukon - Road experimental section 2008 – 2018
Daniel Fortier, Lin Chen, Géocryolab, Département de Géographie, Université de Montréal et Centre d'études nordiques

Résumé / Abstract
Les données proviennent de deux sections d'essai du site de la route expérimentale de Beaver Creek (BC-RES) (62 ° 20 'N, 140 ° 50' O; 649 m a.b.s.l.). L'ensemble de données couvre la période du 2/10/2008 au 31/12/2018. Les câbles à thermistance (précision de ± 0,1 ° C entre -10 ° C et + 10 ° C; ± 0,2 ° C entre -50 ° C et + 30 ° C) ont été installées dans des forages de 15 m de profondeur situés au centre de la route (YG09) et dans la pente du talus du remblais de la route (YG12). La description détaillée de deux sections d'essai (YG09 et YG12) peut être trouvée dans Coulombe et al., (2012) et Malenfant-Lepage et al., (2012). Les données de température du sol (° C) sont disponibles en tant que: (1) données enregistrées, qui sont mesurées à 4 heures d'intervalle; (2) moyennes quotidiennes; (3) moyennes mensuelles; et (4) moyennes annuelles. Le sous-sol de remblai fait référence au matériau natif sous une route construite, tandis que la sous-base de remblai est la couche de matériau de remblai posé sur le sous-sol.



The data is from two test sections of the Beaver Creek experimental road site (BC-RES) (62° 20' N, 140° 50' W; 649 m a.s.l.). The dataset covers the period 2/10/2008 - 31/12/2018. The thermistor strings (accuracy of ± 0.1 °C between -10 °C to + 10 °C; ± 0.2 °C between -50 °C to + 30 °C) were installed in 15-m deep boreholes located at the centerline of the road (YG09) and in the slope of the embankment (YG12). Detailed description of these two test sections (YG09 and YG12) can be found in the Coulombe et al., (2012) and Malenfant-Lepage et al., (2012). The ground temperature data (°C) are available as: (1) recorded data, which are measured at 4-hour intervals; (2) daily averages; (3) monthly averages; and (4) yearly averages. The embankment subgrade refers to the native material underneath a constructed road, while the embankment subbase is the layer of embankment fill material laid on the subgrade.
Citation des données / Data citation
Fortier, D., Chen, L. 2020. Températures au sol de la sous-base et du sol de remblai à Beaver Creek, Yukon - tronçon expérimental routier 2008-2018, v. 1.0 (2008-2018). Nordicana D68, doi: 10.5885/45642CE-6883D8FF051E4E4B.
Fortier, D., Chen, L. 2020. Ground temperatures of embankment subbase and subgrade at the Beaver Creek, Yukon - Road experimental section 2008 – 2018, v. 1.0 (2008-2018). Nordicana D68, doi: 10.5885/45642CE-6883D8FF051E4E4B.
Carte de localisation / Location map

Publications clés / Key references
Chen, L, Fortier, D, McKenzie, JM, Sliger, M., 2020. Impact of heat advection on the thermal regime of roads built on permafrost. Hydrological Processes. 34(7): 1647-1664. DOI: 10.1002/hyp.13688.
Coulombe, S., Fortier, D. & Stephani, E., 2012. Using air convection ducts to control permafrost degradation under road infrastructure: Beaver Creek experimental site, Yukon, Canada, Cold Regions Engineering 2012: Sustainable infrastructure development in a changing cold environment, pp. 21-31. DOI: 10.1061/9780784412473.003. DOI: 10.1061/9780784412473.003.
Malenfant-Lepage, J., Doré, G., Fortier, D. & Murchison, P., 2012. Thermal performance of the permafrost protection techniques at Beaver Creek experimental road site, Yukon, Canada. In Proceedings of the 10th International Conference on Permafrost. Salekhard, Russia, The Northern Publisher, pp. 261-266. DOI: 10.1061/9780784412473.005. DOI: 10.1061/9780784412473.005.
Stephani. E., (2013) Permafrost Geosystem Assessment at the Beaver Creek Road Experimental Site (Alaska Highway, Yukon, Canada), Master dissertation, University of Alaska Fairbanks.
Remerciements / Acknowledgements
Nous remercions Paul Murchison et Travaux publics de Yukon Highways d’avoir fourni des données thermiques et d’avoir accédé au site d’essai.

We thank to Paul Murchison and Yukon Highways’ Public Works for providing thermal data and access to the test site.
Statut / Status
Publié / Published
Historique des versions / Version history
Vous pouvez faire une demande pour obtenir les données des versions antérieures à nordicana@cen.ulaval.ca.
You can request for data from previous versions at nordicana@cen.ulaval.ca.

Version 1.0 (2008-2018) - Mise à jour le 6 avril 2020 / Updated April 6, 2020

Sites de mesure / Measurement sites
 SiteLatitudeLongitudeAltitude (m)
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Beaver Creek, Yukon
62.333-140.833649.0


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